Zoeken in deze blog

dinsdag 12 november 2013

Clark Kent bekent, uw coach leest zelfhulpboeken - Tien levenswetten op een rijtje

Je coach Clark Kent leest voor deze zelfcoach - blogs veel zelfhulpboeken, soms deugen ze, soms zijn ze moeilijk, soms populair, ze zijn echte oog-openers, soms zijn ze nogal gewoontjes, soms spreken ze elkaar tegen, 

maar altijd leer ik er van. Het is aan jou om uit het aanbod dingen te halen die jij wilt uitproberen. 

Ik heb gemerkt dat ik het meeste ontdek wanneer ik ergens voor open sta. Of het nu ging om een boek, een film, een toneelstuk, een bezoek, een ontmoeting, zelden leerde ik iets door nee te zeggen. 
Er waren zaken bij waar ik eigenlijk niet zo een zin in had, die nadien een fijne ervaring waren. 

Ik heb me over de drempel van de populaire zelfhulpboeken heen gezet, boeken van de Amerikaanse tv-psycholoog Dr. Phil bijvoorbeeld, en heb er een rijkdom aan kennis in ontdekt. Vele goeroes heb ik nadien gelezen, bekeken en beluisterd, 

en als het werkt waarom dan ook niet hé














Het idee dat het leven voldoet aan levenswetten in niet origineel van Dr. Phil, maar de man heeft ze wel het beste samengevat.

Net zoals met natuurwetten of rechtsregels zijn er gevolgen of straffen voor het overtreden van de levenswetten. 
Spring ik van een gebouw dan heeft dat gevolgen,
rij ik iemand aan dan heeft dat gevolgen,
steel ik dan beland ik waarschijnlijk voor enige tijd in de gevangenis.

Vandaag geef ik je de tien levenswetten op een rijtje 
zonder uitleg. In volgende blogs ga ik u coachen om deze wetten in uw voordeel in te zetten zodat u succesvoller en gemakkelijker leeft. 
Ik kan het weten want zelf pas ik ze al enkele jaren toe, en het maakt me een wereld van verschil !


1. Je hebt het door, of niet.
                                        
2. Je maakt je eigen ervaring (beleving).

3. Mensen doen wat werkt.

4. Je kunt niet veranderen wat je niet inziet.

5. Het leven beloont alleen daden (geen ideeën).

6. Er is geen realiteit, alleen perceptie.

7. Het leven wordt bestuurd (gemanaged), niet genezen.

8. We leren mensen hoe ons te behandelen.

9. Vergeven is krachtig.

10.Je moet het kunnen benoemen om het te kunnen hebben.


Tot binnenkort voor de uitleg wet per wet. 
Je zult tot de vaststelling komen dat deze wetten gebruiken jouw levenskwaliteit onmiddellijk doet toenemen. 
Who 's in? !

groeten van coach Clark Kent



2 opmerkingen:

  1. Interessant! Alweer wat geleerd! Ik kijk uit naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Alles wat je daarna nog leest of hoort denk je meteen 'ah!, dat is wet X' of 'ah! mensen doen alleen wat werkt, hoe gek ze het ook vinden' of 'Tjonge, Jij hebt het nog niet door/ en Jij wel' .. Beloofd !

      Verwijderen